Åter en kärlekssaga

image75
Jag vet att alla ni här drömmer om sånna förskräckligt fula blommiga klänningar. (sånna som är söta fast mest kräkiga) Jag är hemskt mycket imot dem.
Ellen vet att det är inne med blommiga klänningar. Väldigt inne. Det är ingen ursäkt för att ha på sig fula klänningar. Man får aldrig ha på sig. Jag har redan berättat detta en gång.

Men för att ni ska förstå ska jag börja lägga in bilder på fina blommiga klänningar och fula blommiga klänningar.

Denna ovan är till exempel fin.
Ni vet att jag skrev en saga. Jag la upp en del av sagan här.
Huvudpersonen har gul klänning med rosa rosor. Precis som denna jag hittade idag. Ödet? undrar ni. Skicklighet säger jag.

Nu ska jag visa lite som ni inte får a på er.
image76
Titta på denna.
1.Tycker ni allvarligt att färgerna passar ihop? (det gör ni inte egentligen) Den hade kunnat vara i andra nyanser som hade varit väldigt fina.
2. Smock är skit (SKIT) äckel fult. Så är det. Nu och för alltid.

image77
Nu tittar vi på denna.
1. Vad är grejen med fula volanger? (Ni hörde rätt, FULA)
2. Det ser ut som om någon har kladdat prickar i oljefärg och sen gjort ett mönster av det. Gör inte så. Snälla.
3. Vad är det för konstig längd på den? Varför ha en sån kjol så lång? Eller vill de att man ska ha den i midjan. Inte alls snyggt säger Ellen.

image78
Alltså denna. Vet inte var jag ska börja.
Genomskinlig.
Fulblommig.
Färgerna passar inte.
Smock.
Dessutom är den asymetriskt skuren nertill.

(Ellen krälar på golvet av kräkreflexer)
Lova mig att ingen köper denna, va?


Alla bilder förutom den på min klänning är från Gina Tricot.
Gina Tricot är en bra affär som jag hatar. Den har trendriktiga baskläder. Hör ni det, baskläder! Man får inte köpa allt där. Absolut inte. Klä er inte i för mycket Gina Tricot. Det är lätt att vanliga människor gör det för att de tror att de blir snygga då. Akta er för det. Köp lagom.

Eller vet ni vad. Köp inget där alls. Det är säkrast så.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ord och inga visor. by the way så prtade hon jag ska på orgelkurs med senast idag om att hon ville ha den ena klänningen du länkar till i början...

2008-05-28 @ 20:56:58
Postat av: Emelie

och fan va kul att insändern julie and I satte upp är kvar!

2008-05-29 @ 22:53:33
URL: http://gsystrar.blogg.se
Postat av: klara

Äsch, småblommiga volangkjolar är söta ju! Och ja - om man har dem i midjan. De andra däremot håller jag med om att de inte var fina.. Finns på tok för mycket fult (men trots allt trendriktigt) som folk har på sig i tron om att de är fashion. Men det är nice. Jag är säkert också lite sån. Haha. Tack för kommentaren förresten!

2008-05-29 @ 23:39:56
URL: http://klarastiger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0