Krakel spektakel kusin vitamin

image12
Jag var på spyxet i torsdags med Patrik. Stackars Amanda fick inte följa med trots sin starka vilja. Det var mycket fint och kostymgruppen hade gjort en del fantastiska dräkter och skådespelarna var roliga.
Eftersom det var spyx så vill man såklart vara finklädd och vad är finare än en scoutkjol? jag har ärvt den av mamma och den är lite liten, men så fin!

Men för att övergå till en annan sak. Något som är mycket trendigt just nu är blommiga klänningar. Och som vanligt var ellen mycket inne och hade redan i höst två stycken. Fast mina var inte småblommiga i gräsliga förger som det som är inne nu. Så Ellen är nog inte så inne ändå.
I alla fall.
Blommiga klänningar kan vara underbara. Jag älskar blommiga klänningar. Fast bara fina.
Folk går omkring i hiskeliga färgblandningar som inte är så fina. Inte på någon! Och de tror att de är fina bara för att de är blommiga.
Jag hoppas att jag aldrig blir så dum att jag köper något sånt.
ehe... känner jag mig själv rätt kommer det plötsligt bara vända och så kommer jag älska FULA blommiga klänningar snart och lyriskt leta i affärer och springa på second hand i jakt efter fina(fula) monster. Usch.

Om jag gör en förbjudet-att-ha-på-sig lista kanske jag kan låta bli?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0