om fri konkurrens

Jag vet inte om rubriken betyder exakt det jag menar men ja. Efter plus-debatten på ettan igår.
   Ska vi bli tvingade att "välja" rätt? Ska de styrande tvinga företagen att förändra sina produkter så att vi inte kan "välja" fel?
   Kanske total underskattning av individen, människan. Kanske det enda sättet att rädda världen. Att rädda folkhälsan, sa dom också. För själva vill vi ju inte ha god hälsa. De måsta tvinga den på oss.
   Frihet föder ansvar, säger jag och min samhällslektionsfiende skrattar åt mig. Tänk om de där tre orden faktiskt bara är trams.

em

Kommentarer
Postat av: anders

så fruktansvärt sant att jag nästan somnar

2009-05-07 @ 19:00:09
URL: http://andersek.blogg.se/
Postat av: emelie

ja just det eller somnar, va?

2009-05-07 @ 22:29:22
Postat av: christa

jag vill inte att apoteket ska sälja linsvätska som är dålig och gör mina ögon såriga. jag har svårt att veta det själv. kemikalier och så. det här är inte ett politiskt ställningstagande, jag vill betona det. Men, som sagt, vore det dumt om jag blev blind.

2009-05-07 @ 23:12:41
Postat av: emelie

jo men det ligger nåt i det. Apoteket är ju specialfall,

2009-05-08 @ 09:12:41
Postat av: emelie

men det är ju det vi har media till, kolla sånt.

2009-05-08 @ 09:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0