även dalby har sina fläckar

Jag var på fotbollsmatch idag. Min syter var med och spelade mot ett annat 94/95-lag från janstorp. Brevid mig satt ett gäng med såna där riktigt äckliga fjortiskillar med träningsbyxor och hårvax med några av sina slampor.
Lite av vad dom sa under matchen

-Att det är så stor skillnad mellan killar och tjejer
-Fan vad alla är fula
-Akta pattarna
-Va tjock hon är
-Passa inte fjortisen
-Dom hade inte haft en chans mot de sämsta killarna
-Ja hon är bra, hon är typ en kille

Och där satt jag och var helt tyst. Helt sjukt förbannad men helt tyst. De hade aldrig sagt sånt om det hade varit killar som spelade. Aldrig. Sitta och tävla om vem som kan säga taskigast kommentarer om spelarnas utseende. Jag ville så jävla mycket spöa dom hur hårt som helst. jag hatade dom och de var en skam för Dalby. Och vissa har man lekt med när man var liten! Jag skäms för mig själv, jag skäms för Dalby. Jag hatar dom som jag aldrig har hatat. men jag satt helt tyst och försökte försökte koncentrera mig på matchen.

Kommentarer
Postat av: aman

jag vet inte vad jag ska säga.

2009-06-15 @ 00:49:58
Postat av: ellen

Äckliga sviniga killar och jävla fucked up samhölle som gör killarna såhär.



jag hatar allt.

En dag kommer jag skriva ett skitlångt inlägg om detta jävla o-jämställda skitet.

2009-06-18 @ 01:15:55
Postat av: anders

verkligen en skam för dalby, må jag säga.

2009-06-24 @ 12:18:31
URL: http://andersek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0