är jag bjuden på ditt kalas jesus?

Jag har blivit medlem på kristen community i dagarna. Skrev ett inlägg på deras foum om hur jag tänker och tror och avsluta så här
"Om man inte kan känna att gud är en tänkande person och bara kan tro symboliskt på bibeln, har man ändå rätt att säga att man är kristen?"

Då får jag bla annat detta svaret
"Det är även väldigt svårt att se hur en sådan opersonlig kraft skulle komma ner och spikas upp på ett kors, lida, dö, och frälsa dig från dina synder."

Så nähä, då är jag väl inte kristen då. besviken. Fan Jag vill ju!!! Jag älskar ju jesus tror jag. Fan också


Min visningsbild på den kristna communityn

Kommentarer
Postat av: Ellen

"Om man inte kan känna att gud är en tänkande person och bara kan tro symboliskt på bibeln, har man ändå rätt att säga att man är kristen?"



Vilken extremt knasig synpunkt. Om man tror på gud så måste man väl tro att han kan tänka? I dooooon't get it. Väldigt långt från alla mina tankar om teologi.



Och sen måste jag kommentera ditt nästa inlägg. (du skulle ju ta bort det så jag kommenterar här) Är du för eller emot abort?

Det borde jag ju frågat dig för länge sedan men det har jag ju inte gjort. Det är ju ett väldigt svårt ställningstagande.

2008-11-15 @ 01:26:31
URL: http://eyesasbrightasyours.blogspot.com
Postat av: emelie

ja vet! man borde vara mot liksom allt med våldytäckt och kvinnorätt och allt sånt, men om man sätter sig in situationen att man själv blir gravid, så känns det inte som att du skulle vara så JÄVLA hemskt ändå, men kanske ändå

2008-11-15 @ 16:22:08
URL: http://gsystrar.blogg.se/
Postat av: Någon

Jag tror mer på Guds krav om att kalla sig kristen än andras. Att man känner kärlek till honom och viljan att söka sig till honom räcker ju. Kalla dig kristen och utforma din egen tro. Du duger för du är skapad utav gud som Johanna, prällen brukade säga . Det gör din tro också även fast den inte följer alla regler. Frid :D

2008-12-07 @ 15:44:54
Postat av: Lincoln Jesus

Det viktiga är inte vad Gud är, vad kristendom är.

Det viktiga är vad det syftar till.

Allt annat är, som du säger, symbolik.

2008-12-17 @ 03:10:09
URL: http://www.mediafire.com/?nv1wfywynmm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0